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Pricing

Prinzipien und Prozesse der betrieblichen Preispolitik

von Diller, Hermann / Beinert, Markus / Ivens, Björn / Müller, Steffen   (Autor)

In view of the increasingly intense competition in many markets, the correct application of pricing policy is a matter of existential importance for corporate policy. This standard textbook discusses the various problem areas involved in setting prices and conditions, from the management point of view. It presents both the latest theoretical and methodological foundations for pricing decisions and for coordinating price and quality, and also price formation procedures that can be applied in practice. Separate sections are devoted to the capital goods sector, the retail trade and the services sector.

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Produktbeschreibung

In view of the increasingly intense competition in many markets, the correct application of pricing policy is a matter of existential importance for corporate policy. This standard textbook discusses the various problem areas involved in setting prices and conditions, from the management point of view. It presents both the latest theoretical and methodological foundations for pricing decisions and for coordinating price and quality, and also price formation procedures that can be applied in practice. Separate sections are devoted to the capital goods sector, the retail trade and the services sector. 

Autoreninfo

Prof. i. R. Dr. Dr. h.c. Hermann Diller lehrte Marketing an der Universität Erlangen-Nürnberg und ist bekanntester Vertreter der Pricing-Forschung in Deutschland. Prof. Dr. Markus Beinert erforscht und lehrt Marketing für Investitionsgüter an der Hochschule Weihenstephan-Triesdorf. Prof. Dr. Björn Ivens ist Inhaber des Lehrstuhls für Vertrieb und Marketing an der Universität Bamberg und verfolgt einen prozessorientierten Forschungsansatz. Dr. Steffen Müller fokussiert vorwiegend Ver- und Gebrauchsgütermärkte und leitet die Fachstelle Behavioral Marketing an der ZHAW School of Management and Law in Winterthur. 

Produktdetails

Medium: Buch
Format: Gebunden
Seiten: 572
Sprache: Deutsch
Erschienen: November 2020
Auflage: 5., überarbeitete Auflage
Band-Nr.: 3
Maße: 236 x 159 mm
Gewicht: 967 g
ISBN-10: 3170348922
ISBN-13: 9783170348929

Herstellerkennzeichnung

Kohlhammer W.
Hessbrühlstr 69
70565 Stuttgart
E-Mail: vertrieb@kohlhammer.de

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KNO-SAMMLUNG: Edition Marketing
P_ABB: 129 Abbildungen, 33 Tabellen
KNOABBVERMERK: 5., überarb. Aufl. 2020. 572 S. 129 Abb., 33 Tab. 236 mm
KNOZUSATZTEXT: Bisherige Ausg. siehe T.-Nr.16271885.
KNOMITARBEITER: Herausgegeben von Köhler, Richard; Diller, Hermann
KNO-BandNr. Text:3
Einband: Gebunden
Auflage: 5., überarbeitete Auflage
Sprache: Deutsch

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